woensdag 11 mei 2016

Thema: Feest voor mama

Onze kleuters mochten héél wat vertellen over hun mama...

Sommigen heten ze mams, mammie, maman maar de meeste gewoon lekker MAMA!

Ze mochten vertellen wat mama voor werk doet én wat haar hobby's zijn.

Juf vertelde het prentenboek:
'De mooiste moeder' 

 

Hier kan je het verhaal opnieuw beluisteren!


We hebben druk gewerkt aan ons moederdagcadeau...

Cupcakes uit papier-maché, glazuur van gekleurde klei en een kers er bovenop!
We schreven ook de woordjes MAMA, jij bent de KERS op de TAART!

We leerden het bijhorende versje:

Mama,

 Je bent lief, knap, stoer en schattig.
Je bent ook slim, leuk, mooi en grappig.
Zoveel mooie woordjes speciaal voor jou…
Heb ik je al gezegd hoeveel ik van je hou?
Ik hou van jou met heel mijn hart
Mama, jij bent zoveel waard…
Jij bent voor mij,
De kers op de taart!



We leerden ook een nieuwe letter nl de M van Mama...



maar ook van moto, minion, muziekdoos, Minnie mouse, mand, muts, meisje.
 
 We schreven de letters MAMA op vele verschillende manieren...
 







 


We maken het woordje mama op het bord, met magneetjes, met parels, met plasticine...
We stempelden ons inpakpapier helemaal vol met het woordje Mama!
 
 


We tekenden voor mama, schreven de woordjes uit het woordenweb over aan het bord.
 

 


We oefenden lustig onze lussen...
 
 


 


Maakten hartjes van strijkparels...
 
 


En oefenden met het letterkwartet alle letters van het alfabet!
 
 


Het was erg leuk!
 
Lieve mama's, 
ik hoop dat jullie genoten hebben van een zonovergoten moederdag! 


 
 
 


  

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten